Zelf surfen

De beste optie om zelf te surfen is door lid te worden van de vereniging. Als lid heeft u de mogelijkheid clubmaterialen te huren om uw surfkunsten te vergroten. Als vereniging hebben wij de beschikking over een aantal planken en zeilen van 2,5 tot 6 mtr. Dus voor ieder de mogelijkheid om te varen met een zeil op maat. Daarnaast kunt u gebruik maken van onze faciliteiten (kleedkamer, douches, aanlegsteiger). Bent u nog iets onzeker of zou u graag wat ondersteuning wensen, lees dan verder bij de ‘op de plank avond’.

‘Op de plank avond’
Elke donderdagavond vanaf 18:30 wordt de ‘op de plank avond’ georganiseerd. Op deze avond zijn alle leden welkom om te komen surfen onder begeleiding van een instructeur. Beginnende surfers biedt dit de mogelijkheid om extra te oefenen onder begeleiding van een instructeur. Voor de al wat meer ervaren surfers biedt dit de mogelijkheid om wat tips en tricks te horen.

Uiteraard is het voor leden zonder eigen materiaal mogelijk om op deze avonden materiaal te huren.

Groepsplank

Leden die vaker willen surfen, geen eigen materiaal hebben en niet afhankelijk willen zijn van de openingstijden van de loods kunnen gebruik maken van de zgn. groepsplank. De groepsplank is een volledige surfset die door de WSU beschikbaar wordt gesteld en die gezamenlijk gebruikt wordt door maximaal 8 leden. Deze 8 leden stemmen onderling af wie wanneer gebruik maakt van de groepsplank en dragen samen zorg voor het zorgvuldig gebruik van het materiaal.

De groepsplank werkt als volgt:
– Het materiaal bestaat uit een plank met een groot volume en een midzwaard, voorzien van een zeil van ongeveer 5 m2
– Met behulp van een app-groep stemmen de gebruikers onderling af wie wanneer gaat varen.
– Iedere gebruiker mag maximaal 2 uur per dag gebruik maken van de groepsplank. Wanneer er geen andere gebruikers gebruik willen maken van de groepsplank, dan kan onbeperkt gebruik gemaakt worden van de groepsplank.
– De groepsplank is beschikbaar in de periode waarin de het strandbad geopend is (van medio april tot medio september). De gebruikers van een groepsplank krijgen geen beschikking over een heksleutel.
– De groepsplank mag uiteraard alleen gebruikt worden op de Maarseveenseplassen.

Wanneer u gebruik wilt maken van een groepsplank kunt u een mail sturen naar ofni.[antispam].@windsurfingutrecht.nl